onsdag, december 08, 2010

Har ni sett något så snyggt.....

...och dom är mina :-)))
Och nya vantar är exakt vad jag behöver, denna härliga, underbara och snöiga vinter. Alla mina gamla vantar är mer eller mindre utnötta (och stoppade), och det här med vantar på stickmaskin har jag inte riktigt fått till. Jag stickade ett par (rundstickade) i somras som är ganska bra men jag trivs inte riktigt med denna sort av kiltumme. Jag började på ett par till som skulle ha "vanlig" tumme, men första prototypen blev för liten och längre än så kom jag inte.
Dom här ursnygga vantarna har jag naturligtvis inte gjort själv, dom jag har fått av den helt fantastiska KnitterMarie. Så här snygga vantar har jag aldrig haft tidigare, det syns inte på bilden men dom är naturvita och lila.
Tusen tusen tack!!

2 kommentarer:

Knittermarie sa...

:)

Prizillas pastiller sa...

...såg dom först på Knittermaries blogg och var redan då grönskiftande i snoken. Lyckliga du som fick så vackra vantar. Små konstverk.