måndag, december 13, 2010

Sankta Lucia

Önskar er en trevlig Lucia dag. Barnen fyllde 11 i förrgår och har slutat lussa, så jag får titta på Lucia på TV om det skall bli något lussande.
Jag har stickat två par yllesockor till brorsan (rundstickade enligt denna utomordentliga instruktions video) . Dom är stickade i Novitas 7 bröder, och blev tjocka och bra. Garnet är egentligen för tjockt (200m/100 g) för en standardmaskin. Men om man stickar "försiktigt" och drar till stickningen vid varje varv (så att maskorna inte hoppar av) då fungerar det, och resultatet blir ett par varma, tjocka och faststickade sockor. Tyvärr glömde jag dokumentera (i.e. fota) dom innan jag paketerade och skickade iväg dom.
Men så mycket mer stickande blir det inte för tillfället eftersom krafterna sviktar igen (mitt i julrush och "kalas-säsong", väldigt olägligt). Nu skall jag lägga mig på sängen och försöka minnas vilka "enastående bedrifter" jag egentligen gjorde på jobbet för sisådär 5 år sedan. Det omorganiseras på jobbet och alla måste söka om sina jobb. Det gäller även mig, trots att jag varit sjukskriven senaste 5 åren. Det hela känns väldigt irriterande för jag har inte alls lust att tänka på jobbet just nu :-((
Men först skall jag plocka fram lite lussekatter.

1 kommentar:

Prizillas pastiller sa...

Jodå, det var samma sak här. Ingen Lussebrud så långt ögat nådde. Men yngstingen är ju bara 1,5 så det sista hoppet har inte rykt ännu.
Men inte gick jag upp i ottan, näe vi såg på TV på kvällen...
Fint du har stukat om din sida, härligt varm färg, liksom lite julig.