söndag, januari 02, 2011

År 2011

Nytt år och nya önskningar. Precis som förra året önskar jag mig ett lugnt och stilla år, men dessutom önskar och hoppas jag att en hel del bra saker skall inträffa. Att min hälsa verkligen skall förbättras, att jag inte får bekymmer med FK, att det fungerar bra för barnen i skolan, och att en hel del andra saker som kommer att inträffa/avgöras under det kommande året avlöper på det bästa tänkbara sätt. Kort sagt jag hoppas att år 2011 skall bli ett underbart, härligt år med solsken varje dag.
Då det gäller stickprojekt så lyder min planerings lista som följer;

  1. En kofta till min kusin, som hon blev lovad på sin födelsedag 2010, nästa födelsedag är i mitten av februari och det vore rätt bra om den var klar då.
  2. En ylletröja till brorsan, jag hann inte med detta som jag planerat i december, sjukdom och jobbansökan kom i vägen. En mönsterstickad i grått och vitt Ullcentrum garn.
  3. En ribbad väst a la Prizilla av Ullcentrum garnet jag fått av KnitterMarie, jag har redan köpt en passande knapp.
  4. En ny ylletröja till sonen, istället för den tröja som maken tvättade i kulörtvättprogrammet
  5. Min första ”beställning”, grannen som fick draktröjan har beställt en kofta (lovad till näst jul)
  6. Kanske skall dottern få en ny kofta, men hon använder ingenting jag stickar åt henne så det är inte högprioriterat.
  7. En kofta till mig, enligt ett mönster i MKM, enkel slätstickning i melerad shetlandull/silke
  8. Nytt försök på SilkeUFOt, kanske går det bättre med en ”anti-loop”
Förutom dessa 8 projekt hoppas jag på en massa roliga stick-infall och inspiration.
Och ETT nyårslöfte skall jag kosta på mig…….jag lovar att köpa mera garn…….och kanske fler stickböcker, sländor och rent av också mer ull att spinna.

5 kommentarer:

Knittermarie sa...

Gillar ditt löfte......kan garanterat hållas :)
Önskar ditt 2011 blir precis som du vill ha det!

Sussie sa...

Ett av dom bästa nyårslöften jag hört :o)

Prizillas pastiller sa...

...imponerande! Skulle jag inte klara av att planera så tjusigt. Men det är klart det finns en del önskemål. Kanske man ska göra en lista...
Och vill du ha tips om den ribbade västen så hojta, det ligger säkert nåt papper i högarna...Önskar ditt 2011 att bli alldeles kanon. Kramis

Prizillas pastiller sa...

åh jag glömde berätta. Har just beställt två koner finull från Ullcentrum. Gissa vilka färger? Antracitgrått och vitt. Sen säger jag inte mer:)))))

Surtanten sa...

Jag kan inte hjälpa att jag känner mig lite ängslig, "Jante" eller vad det nu är vill göra sig påminnat med detta ordspråk "Den som gapar efter mycket...."

Och Prizilla.....ja du, vad skall jag säga annat än att uppenbarligen kan man inte vara utan ett sådant underbart garn ;-)
Och tack för att du försöket, och sålde det till mig :-)))