tisdag, januari 04, 2011

Första virkprojektet


Detta är dotterns första virkprojekt. Hon har länge velat lära sig virka, men eftersom hon är vänsterhänt och jag är högerhänt har jag inte kunnat visa henne hur man gör. Det är nätt och jämt att jag alls kan virka längre med mina skruttiga händer, och att försöka hålla virknålen i vänster hand för att visa, nej det går inte alls. Men under de sista slöjdlektionerna före jul så visade slöjdfröken henne hur man gör.
Denna mössa började hon på för några dagar sedan och den är redan klar, hon är så biten att hon till och med tar med virkningen då hon går till kompisar.
Nu när hon kan grunderna med luft maskor och fasta maskor tror jag nog att vi tillsammans skall komma vidare med stolpar och dubbelstolpar, och kanske göra en blomma att dekorera mössan med.

3 kommentarer:

Knittermarie sa...

Va' kul!! Hälsa att jag peppar henne :)

Prizillas pastiller sa...

JÄTTEFIN! Och hon kommer att bli kanonduktig. Hon har ju verkligen nåt att brås på....:)

Nina sa...

MYCKET bättre än mitt första virkprojekt! Min keps ligger någonstans längst in på sybordet i väntan på att lusten ska komma tillbaka. :-)