onsdag, januari 05, 2011

Nytt år, nya presenter


Den rubriken är otroligt mallig, eller hur. Men nu tror jag inte alls att jag kommer få lika många och fantastiska presenter som jag fick under förra året, för det är helt omöjligt. Och lite tråkigt, för visst är det underbart med presenter. Inte bara glädjen och överraskningen då man får ett paket, utan framförallt att någon bryr sig så mycket att dom spenderat möda, pengar och tid på att skicka en present till lilla mig . Och jag blir alldeles varm om hjärtat då jag tänker tillbaka på alla fina saker jag fått under det gågna året. Men jag blir helt utan presenter detta år heller för jag har redan fått en, av den evigt fantastiska KnitterMarie. Tusen tack!!!
Det är en Spindolyn slända, det är en variant av stödd slända. Det hänger alltså inte i luften som "vanliga" sländor. Detta gör att man kan spinna tunnare och kortare fibrer med en stödd slända.
Det skall bli spännande att pröva den, läste just att den skall vara särskilt lämplig att spinna med i bilar (om man inte kör alltså). Passar bra på våra semesterturer tvärs i genom landet.
Sländan var inlindad i härlig ull (från faleartut)(vilket utmärkt packmaterial :-)). Men den ullen behöver nödvändigtvis ingen stödd slända, långa härliga supermjuka fibrer. Jag har redan börjat spinna av den, tur att det är mycket skidåkning på TV.....

2 kommentarer:

Knittermarie sa...

Toppen den kom fram hel och före helgen. Ha de'!

Prizillas pastiller sa...

WOW, inte illa. Ser så vackert ut.