söndag, januari 16, 2011

Roligt i Angered, säsong 2

Jag hade turen att komma med i vårens omgången av kamratcirkeln "Roligheter i Angered", vilket innebär pyssel med ull. I går vad den andra träffen, och i vanlig ordning ägnade jag mig mest åt att färga ull. Ovan ser ni vad jag åstadkommit på två träffar, tyvärr blir jag så fort trött att jag inte kan stanna så länge, (det tar på krafterna att vara ute bland folk och försöka vara trevlig ;-))
Förra året så blev allt jag färgade blått och turkost, men i år har jag minsann varit djärv. Första gången färgade jag ullen längst till vänster, i blått-grönt och GULT. Och i går var jag ännu djärvare och tog i ända från tårna och vågade mig på gult-orange-cerise rött. Men för att inte förta mig alldeles blev det sista kardbandet blå-grönt.
Jag har även köpt ett par kardor av Ingrid, i barnstorlek (lagom för en klenis som jag). Egentligen gillar jag inte att karda, men det kan vara bra att ha om man behöver fluffa upp lite ull någon gång.
Damerna har haft med sig sina spinnrockar som jag har beundrat. Jag har så sakterliga börjat fundera på om jag trots allt skall köpa mig en spinnrock någon gång i framtiden. Nu vet jag hurdan jag vill ha, en Majacraft Rose. Det är jättesnygg, väldigt bra kvalitet, och väldigt dyr!!! Och inte särskilt lätt att få tag på i Sverige. Det är alltså inte en spinnrock som man brukar köpa som "första rock". Och defenitivt inte om man inte ens kan spinna på spinnrock. Jag har nämligen inte ens testat någon spinnrock ännu, och ännu mindre den tjusiga Majacraften, nej jag har inte ens vågat klappat på den......
Men om Marie tar med sin vackra spinnrock fler gånger så vågar jag kanske klappa den nästa gång.

2 kommentarer:

Prizillas pastiller sa...

Åh, kära du, vilka underbara färger, sånt blir man vårglad av!

Marie sa...

Klart jag tar med mej Rose nästa gång och då tycker jag att du ska göra mer än att klappa, du får gärna prova.

Hälsar Marie