onsdag, februari 23, 2011

Att komma till insikt


Tänk vad man kan ha fel...... Jag har ju i flera år ältat att jag har ”för mycket garn". Pytt heller, jag har bara två lådor med garn, och ingen kan väl komma och påstå att det är särskilt mycket.

Så här kom jag till insikt, förra veckan åkte jag och barnen till Ikea för att köpa en plastlåda som barnens nya gerbiler skulle bo i. Men vi köpte inte en låda utan tre, en till gerbilerna och två till mitt garn.

Idag har jag vädrat och packat ner garnet, och allt garn rymdes galant i två lådor.

Visst, visst det var ju inte Ikeas minsta lådor jag pratar om utan 130 liter (vardera). Men se det så här; mitt garn tar ändå bara dubbla utrymmet som två små söta gerbiler.

Tyvärr finns det inte så mycket utrymme kvar för mer garn (nya inköp) i lådorna. Och tyvärr har vi inte utrymme (i huset) för fler lådor.

5 kommentarer:

Prizillas pastiller sa...

Jamen du är ju för rolig!

maskinstickning sa...

Aldrig, aldrig att man kan få för mycket garn :)))
Gerbilerna är bara för söta, skulle kunna tänka mig att ha några, men då sparkar nog min man bakut (han skulle nog tycka de var för "råttlika")

Surtanten sa...

Visst är gerbilerna söta. Rundare "ansikte" och hårig svans tar bort lite av råttassosiationerna. Och dom ser mest ut som ekorrar då dom sitter på bakbenen och mumsar på något. Och bra på att hoppa är dom också.

Men maken går omvägar runt dom och vill inte ha något med dom att göra. Barnen och jag får att ta hand om dom.

Kristina sa...

Älskar gerbiler!Har haft flera ♥ Efter ett uppehåll har vi nu två degus! Lite större än gerbiler men minst lika busiga! Härligt med din garnlåda.Jag tycker inte alls två lådor är mycket...jag har bara en låda jag....!

englundskan sa...

Kära surtanten, så skönt att du kommit till insikt. Det där med garn är lite speciellt och två lådor är inte mycket att orda om. Jag har inte orkat räkna mina lådor men idag gick jag till grannen med garnbutiken och köpte ett par stickor och INGET garn. Jag kan hantera mitt garnberoende. Tror jag. Apropå det så säljer jag ett grovt grått ullgarn på blocket nu, ganska tråkigt men väldigt mycket.