söndag, februari 13, 2011

Efterlysning Renhornsknappar


Jag har tappat en knapp. Suck. Från min favorit Komikofta. Katastrof eller bagatell........ja det lutar nog åt det senare, men jag kan inte hitta den och jag vet inte var jag kan få tag på en ny. Så nu är min kofta en knapp kort och det ser lite fånigt ut.
Dom här knapparna köpte jag på Tradera för flera år sedan, och där finns inga att köpa för tillfället.
Jag vill helst inte byta knappar för jag tycker att dessa renhornsknappar passar så bra till koftan, om jag byter kommer jag gå och gräma mig att "den var mycket snyggare med dom gamla knapparna".
Är det någon som kan rekomendera ett bra ställe där man köpa stora renkornsknappar 22-24 mm breda och 17-18 mm höga?

4 kommentarer:

maskinstickning sa...

http://www.gallivaretextil.com/shop/renhorn/renhornsknappar

Här kan du beställa, men jag vet inte om du måste beställa ett visst antal eller om du kan köpa enstaka knappar

Prizillas pastiller sa...

Fantastiskt med bloggandet är att det alltid går att få tips, råd och hjälp. Av sagolikt duktiga flickor.
Ville bara säga det. Jo förresten, koftan är lika sagolikt vacker.

Linda sa...

Blev intresserad av koftan, har du möjligen nån beskrivning på den? Har funderat på att sticka en liknande tröja från en handstickningsbok men gruvar mig för att översätta till maskinen...som vanligt! Mönstret var lite klurigt med tre olika ytmönster och rapporter.

Surtanten sa...

Hej Linda, kan det möjligen vara Uuve Snidares bok Fiskartröjor som inspirerat dig? Det var i varjefall den som inspirerade mig. Men jag är ju tvungen att hålla mig till 24m mönster och fick därför förenkla det hela.
Komi-koftan är det första jag bloggade om http://surtantensmaskinstickning.blogspot.com/2008/11/min-kobikofta.html
Hålkortet finns också i bloggens andra inlägg.
Modellen är rak med nedhasad ärm. "Ärmhålet" är "infällt" ca 3 cm .