tisdag, februari 15, 2011

En kofta knappar 2


Idag då jag hämtade posten blev jag väldigt konfunderad, jag hade fått ett paket från Sollefteå???? Jag kunde inte för mitt liv begripa varför, kunde verkligen vara en RAK-present????
När jag öppnade paketet så trillade äntligen poletten ner, det var ju paketet från StickaMeras senaste byte En Kofta Knappar 2. Detta är bara ytterligare ett bevis på att jag är halvsenil, jag menar; det är ju bara några dagar sedan jag skickade iväg mitt knappaket så hur kan jag ha glömt det så fullständigt?
I allafall, det var ett helt sagolikt knappaket, som innehöll så mycket mer än bara knappar. Choklad (dottern konstaterade genast "den ser god ut"). Garn av banansilke. Detta är en helt ny bekantskap för mig, jag var tvungen att Googla lite för att kolla om banansilke var en blandning av silke och banan eller ett rent på bananfibergarn. Jag hittade ingenting bra, men jag tror att det är en ren bananfiber. Och jag förstår om det kallas banansilke för det känns verkligen mer "silkigt" än "viskosigt". Och slutligen 8 stora knappar härliga av två olika sorter, tankarna börjar genast snurra.... vad kan man göra med dom....... . Tusen tack skall du ha Calcamel för detta sagolika knappaket.
Idag var jag och dottern på garnaffären och köpte mer garn till hennes virkprojekt. Sedan var vi på biblioteket och lånade en amigurumi bok. Nu sitter hon och försöker göra en "magisk ring", men det går inge vidare och jag begriper inte heller riktigt hur man skall göra. Det är jättekul att hon intresserar sig för handarbete och garn. Men hon kastade inte bara lystna blickar efter chokladen jag fick idag, utan även efter banansilkegarnet.

2 kommentarer:

calcamel sa...

Kul att du gillade paketet!
Hälsningar Catharina

Prizillas pastiller sa...

Haha, hon har väl lite efter mor sin, kastar lystna blickar på det finaste, endast det bästa duger...
Helt enkelt underbart. Och grattis till den fina presenten. Hmm, bananfiber, intressant! Har aldrig hört talas om. Sojabönsfiber i all ära, men guleböj...