tisdag, februari 08, 2011

Utlottning av "TantTulipan"


Efter moget övervägande har dottern och jag beslutat oss att dela med oss lite var våran "vårknall" genom att lotta ut en härva garn (som vi döpt till TantTulipan). Garnet är 100 gram Brage Ullgarn, (egenhändigt färgat av dottern i lila-cerice-orange (och alla blandningar mellan dem)). 100 % ull, Nm 7/2, ca 350 m/100 gram. Något tunnare än "vanligt" två trådigt ullgarn, och passar utmärkt i en standardstickare. En härva räcker till ett par vantar eller ett par strumpor i storlek 37-38. Garnet filtar väldigt bra och man kan göra ruggigt varma strumpor/vantar av det.

Lämna en kommentar (till detta inlägg) senast 18 februari om du vill vara med i utlottningen.

16 kommentarer:

Knittermarie sa...

Så härligt med färg!
Klart man måste pröva lyckan.
Soliga hälsningar till er båda :)

Helen sa...

Det vil jeg gerne vinde, jeg er sikker på det vil klæde mig

Linda sa...

Jamen det är klart jag vill vinna!! Härligt färg, sånt man blir riktigt glad av. Sen så älskar jag ju ull också!

Jenny sa...

Åh vilket underbart garn, det skulle jag gärna vinna!

Sussie sa...

Färglösa Sussie vill oxå väldigt gärna vinna garn i en sån explosiv färg. Tänk er mig med sockor i det garnet, mums

Lena sa...

vilka fina färger i den härvan. Tänkarna går vad man skulle kunna hitta på med det om man vann det.
KAnske ett par häftiga vantar med flätor

Anonym sa...

Vilka färger..
Vill gärna vara med å testa turen
Mvh
Doris
vivdor@hotmail.com

Prizillas pastiller sa...

...som alltid vid spel & dobbel har jag aldrig nån tur. Men med detta garn måste jag våga chansa. Tulipaner är min favoritblomma...

englundskan sa...

Åh så fint, hur gör man? Och så generöst att lotta ut så fint garn!
hälsar tant Grå

maskinstickning sa...

Jag vill också vara med och tävla om det härliga vår-garnet :)

Nina sa...

Jättesnyggt garn! Klart jag vill se om jag har tur. Fast det har jag aldrig. :-)

Rät&Avig sa...

Superläckert garn!
Hoppas på tur!
/Ann-Britt

Soapbark sa...

Testar lyckan, hoppas, hoppas. Härliga färger!

Ing-Marie i Säter sa...

Hej! Jag vill gärna vara med och nu ska jag titta runt i en ny spännande blogg. Nämligen din.
Tack för de fina knapparna.

Lissan sa...

Hej !
Vilka läckert glada färger. Jag vill gärna vara med och testa lyckan.

Anonym sa...

Åh,vilka härliga färger! Prövar lyckan :)
//Kicki



kicki.ternstrom@hotmail.com