måndag, februari 07, 2011

Vårknall med färg

I lördags var det dax för färgerier i Angered igen. Det var stort manfall bland damerna, så jag tog med dottern som sällskap. Hon tycket den var jättekul att färga garn och har färgat nr 2 från vänster rosa-lila-orange samt nr 4 blå-turkos-gul-grön. Själv körde jag både garn och Shetlandullfiber i vårens favoritfärgkombination; "Vårknall", knallgul-knallrödcerice-knallorange.
För ganska precis ett år sedan lärde jag mig spinna på slända, och i lördags var det premiär på spinnrock. Jag fick testa Maries jättefina Majacraft Rose, jag var otroligt tafflig i början och hade till och med svårt att få den att snurra åt rätt håll. (Dotterns tyckte det var jätteroligt men lite pinsamt, att jag var så tafflig). Men efter en kvart så började jag få till det så pass bra att jag tror att jag ganska snabbt skulle kunna lära mig spinna (någorlunda bra) på spinnrock, och jag skulle nog gilla det. Det är väldigt kul att spinna, jag kan inte förklara varför, men det är tillfredställande att sitta och pilla med ullen och dra ut fibrer, och förhoppningsvis forma är fin tråd. Och det blir ju betydligt mer gjort med en spinnrock än med en slända......
Men jag är fortfarande tveksam om jag skall köpa en, helst vill jag ju ha en Majacraft Rose (den är så snygg(och bra)). Men det är lite som att köpa en Rolls-Royce som första bil....Men å andra sidan vill man nu ha en Rolls-Roys så skall man kanske spara till det och inte köpa någonting billigare och vara missnöjd med det........Jag får börja spara, och kolla hur mycket pengar jag har på mitt Stickmaskinskonto.

4 kommentarer:

Prizillas pastiller sa...

...har du ett stickmaskinskonto? Nu blev jag avis...:))
Och vilka ljuvliga färger, man får lust att dyka in i härvorna. Har du bestämt vad det ska bli?

Sussie sa...

Jag ska nog oxå skaffa mig ett liknande konto ;o) Avsätta lite pengar då och då till maskiner. Vilka underbara pigga färger man blir glad av det.

Pennelina sa...

Underbart :-D

Tänker också försöka komma igång med att spinna... och tova igen :-D Speciellt som jag har egna får igen!

Kramar <3<3<3

maskinstickning sa...

Härliga färger!!! Det ger en känlsa av VÅÅÅÅÅR :)