tisdag, juni 07, 2011

Ära vare Gud i höjden, detta har jag gjort i slöjden.



Det är visserligen lite sent, men ovan ser ni vad jag fått i morsdagspresent, egenhändigt tillverkat av barnen i slöjden. Korgen har dottern gjort. Hon kom hem med den idag, den tog lite längre att göra än hon beräknat. Den är avsedd för att ha ull eller garn i.

Båten gjorde sonen förra terminen. Men tyvärr flyter den inte särskilt bra, den välter i vattnet till sonens stora besvikelse. Men på morsdagen "omvandlade" han den snabbt till en skål som jag skall ha bredvid stickmaskinen och lägga verktygen i.

1 kommentar:

Prizillas pastiller sa...

...det spelar ju ingen roll varken om det flyter eller går att använda öht. Vi sparar ändå och visar upp det med stolthet när dom tar studenten eller fyller 40. Jag har dotterns ihopknåpade korsstygn och pärlplattor kvar.
Fast jag tycker den där korgen var riktigt riktigt fin. Även för oss som varit med ett tag...