onsdag, juni 01, 2011

Blommor, isande vindar till trots

Nu blommar min "blommande ormbunke" som jag fick av Prizilla, visst är den söt. Än så länge bara med en blomma, men många fler är på gång. Jag tror att den kommit betydligt längre hemma hos Prizilla, det är väl varmare på ostkusten (eller så vårdar hon den bättre). Här hukar den sig västkustvinden och har inte blivit särskilt hög. Men det är en litterär vind, Selma Lagerlöf har i Herr Arnes penningar skrivit om den isande vinden som drar över heden här hos oss. Så man får väl dra på sig vindjackan och vara stolt och litterär.......
De kalla vindarna inspirerar dock till stickning, jag har bestämt mig för att sticka en kofta av cashmereblandgarnet som jag fått av KnitterMarie. Detta var en ren ingivelse jag fick förra veckan, det ingick inte alls i mina ursprungliga stickplaner, jag hade planerat en helt annan kofta. Tänk så det kan bli :-)
Nu måste jag bara avsluta sockan jag håller på med, och allra helst borde jag sticka socka nummer två också, men jag är orolig för att jag håller på att drabbas av SSS.

Är det fler än jag som har problem med att kommentera i Blogger? Jag kan inte lämna kommentarer hos andra. Jag hamnar bara i någon sorts rundgång där den ber mig logga in, skriva in "säkerhetskoden", logga in på nytt, ny kod...i all evighet.

Däremot kan jag kommentera min egen blogg, men det är inte särskilt spännande tycket jag :-p



EDIT 7/6

Nu kan jag kommentera i alla Blogger-bloggar igen, (inte bara vissa), problemet verkar vara att man INTE får kryssa i rutan "håll mig inloggad" vid inloggningen. Väldigt skumt, om ni frågar mig....men man får väl vara glad så länge det fungerar.

6 kommentarer:

Anna sa...

Jag kan kommentera! Tror jag. Det återstår att se när kommentaren levereras. Fint med blomster, jag har två balkonglådor som är tomma och döda, det blir ingen människa glad över.

Sussie sa...

Ja jag kunde oxå lämna en kommentar ;o) Hoppas att allt e bra.

Prizillas pastiller sa...

Hallå vännen,
SSS?
Och inga problem här med kommentarer. Och visst är ormbunken helt ljuvlig. Inte sköter jag om mina heller, de står och ömsom torkar, ömsom drunknar men är lika glad ändå. Har nog för små krukor så det blir väl en omplantering snart.
Hoppas allt är bra med dig, på snart återhörande.:) Och vinden hos Herr arne är nog på väg tillbaka, ska bli kallare igen...

Jemajo sa...

Ingenting hjelper SSS enn iskald vind! Håper du får sokken ferdig før sommer kommer :D

Angående Blogger problemet ditt:
Jeg hadde akkurat det samme problem med Blogger for to uker siden. Tipsen jeg fikk fra " Blogger Gruppen" på Ravelry, var til å "Delete all Cache and Cookies" på pc. Det virket straks for meg, sannsynligvis fordi en spam annonse hadde infisert pc'en min. Internet gikk mye fortere etterpå også. Håper det hjelper deg!

Surtanten sa...

SSS=Second sock syndrome. Men jag skall försöka kämpa mot åkomman och fixa socka nr 2 idag.

Ingen framgång med bloggkomentarer. Har kört en diskrensning och delet webhistorik. Men vissa bloggar kan jag komemntera men inte andra, helskumt.

Prizillas pastiller sa...

...jag saknar dig, jag saknar dig, jag sakelisaknar dig. Har du ingen datorfixare i närheten eller är det bara Blogger som tjurar?