onsdag, juni 15, 2011

SSS



Ja, det är bara att inse, jag har drabbats av SSS Second Sock Syndrome. Jag var orolig för det tidigare, men sedan bestämde jag min; Nej, banne mig, det skall bli två sockor, som brorsan skall få i födelsedagspresent. Jag skall minsan INTE få SSS. Så jag lade koftplanerna åt sidan och började på socka nummer två, stickade resåren och nyss då jag tog loss skaftet för att starta rundstickninger ser jag att jag tappat 6 maskor i början av stickningen, utan att jag märkt det. Då tappade jag lusten och drog skynket över maskinen och gav den semester. Det blir varken sockor eller någon kofta i sommar (och ingen födelsedagspresent heller).

Socka nr 1 ser nå ovan, i Novita 7 bröder Raita (som betyder rand). Jag gillar självrandande garn, omväxling förnöjer, även för en maskinstickare.

Men jag lyckas betydligt bättre med min blomma. OK, det är maken som sköter blommorna och trädgården, så det är inte min förtjänst. Mitt enda bidrag i trädgårdsarbetet i vår var att jag tiggde två traktorskopor kogödsel av grannen. Ett nog så viktigt bidrag till trädgården, tycker ni inte det? Men maken skulle nog påpeka att det minsann var han som skottade ut den.



4 kommentarer:

maskinstickning sa...

Kan detta syndrom månne ha sin betydelse även när det gäller annat än stickade sockor??
Håller på att virka en klänning till min äldsta dotter. Bakstycket gick som en dans :) Håller nu på med framstycket och det är inte kul längre :( Dessutom ska den ha långa ärmar, SUCK!!

Prizillas pastiller sa...

...jaa, kära du, vad ska man hitta på för alla bitar som kräver två likadana? Skulle ha ägnat mig åt vantstickning regniga dagar för att ha till vinterns marknader, men det är ont om regn (hos oss) och det är extremt oont om tålamod till vante nr 2 likadan...
Och blomman är fantastisk, jag överröser mina två med massor av kärlek, de är otroliga!

Prizillas pastiller sa...

...nu har vi inte ont om regn:)) Ville bara fråga dig hur du har lyckats med bildspelet på din blogg? Jag får inte till det. Men å andra sidan har jag lärt mig så mycket annat på så kort tid så det får väl inte plats mycket mer...:) och det här kunde jag ha mejlat istället:)

Surtanten sa...

Angående bildspelet så har du säkert redan fixat det. Men så här har jag gjort: Jag har mina bilder i ett eget album i Picasa. Albumet är "öppet" (publicera på webben). Och sedan lägger jag till gadgeten "bildspel" och länkar till albumet.