fredag, september 02, 2011

2/9 en mycket bra dag




Idag har varit en väldigt rolig dag, även om det inte har hänt några storslagna saker. Men vädret är vackert, lagom varmt (vilket i mitt fall betyder under 20 °C). Jag känner mig pigg, och har idag varit och handlat och kunnat uträtta alla mina ärenden utan att behöva avbryta halvvägs för att jag varit för trött (jag skall berätta mer om det en annan dag).

När jag kom hem hittade jag ovanstående i postlådan. TVÅ paket!! En RAK present från Liz, med superfina stickmarkörer, och ett stort paket från KnitterMarie. Och detta paket gjorde mig otroligt paff och överaskad måste jag säga. Sedan visade sig att om jag läst min mail ordentigt skulle jag fått en förvarning. Inuti fanns det mest fantastiska garn. Ni skulle bara känna hur mjukt det är. Min tanke var att detta mjuka garn skulle vara ett "klappgarn" som jag kunde klappa och gosa med de dagar som inte är så lyckade som denna, istället för gosedjur. Men garnen hävdar bestämt (ja nästan skriker) "jag skall bli en sjal". Och garnet har nog rätt, jag tror den gröna färgen kommer att klä mig.

Tusen tack Marie och Liz

3 kommentarer:

Prizillas pastiller sa...

...och visst är det kul med presenter när man som minst anar det. Jag har blivit förvarnad men inte hunnit iväg...spänningen är olidlig!

maskinstickning sa...

Härligt med sådana paket, då blir man glad :)
Ska bli spännande att se vad det blir av garnet!!!

barazile, livpåIrland sa...

tänk att jag hittade hit, hela vägen från Irland!
vad roligt att du tyckte om maskmarkörerna, hoppas att jag hinner fixa ett litet paket till under den kommande veckan!
hälsningar
liz