måndag, september 12, 2011

LaLa tackar Nina

Nu är min LaLa pigg och glad igen, och det tackar den Nina för. För någon vecka sedan visade Nina på sin blogg hur man byter skumgummiremsa i LK-150. Och då gick det upp en (eller flera) liljeholmen för mig…. Min SilverReed LaLa, borde ha en lika dan skumgummiremsa, som aldrig blivit bytt. Kanske är det därför den inte fungerade tillfredställande senast jag stickade på den, för fyra år sedan.

Jag vet att det är korkat, men jag har bara konstaterat att den inte har en vanlig tryckstång, och sedan har jag inte funderat mer på det....och inte ens vänt den upp och ner för att kolla…..


Jag kan säga att denna skumgummiremsa behövde bytas……för länge sedan, det fanns överhuvudtaget ingen spänst kvar i den, den håller inte ens ihop längre. Se här hur den ser ut, jag riktigt skäms.


Nu skall jag göra ett experiment, fungerar det så kommer jag stolt visa upp det här på bloggen. Misslyckas det, förbigår vi det med tystnad J

1 kommentar:

Prizillas pastiller sa...

...men - kommer du in på hennes blogg? Det gör inte jag, det blir ett klart och konsist ERROR.
Så skönt i alla fall att du fick hjälp. Det är fantastiskt att ha dessa kunniga töser mitt ibland oss. Hoppas dom känner hur tacksam man för varje gång ett problem löses tack vare rätt instruktioner.
Ska du utföra storverk med den nu?