torsdag, september 15, 2011

Säljes: Daruma Home Twister

Jag fortsätter att rensa bland mina grejjer. Jag säljer också min Daruma Home Twister, som dels fungerar som en vanlig nystmaskin. Men det fiffiga med den är att man kan tvinna ihop flera trådar då man nystar. De är praktiskt då man vill nysta ihop olika färger, för att få ett jämt resultat i stickningen. Se här och här. Den är begagnad men kommer i orginalkartong.
400 kr plus frakt.

Om någon undrar vad jag håller på med så, försöker jag få ihop pengar (och plats) till en spinnrock :-)

3 kommentarer:

amitt sa...

Hej!
Tycker du att den fungerar som den ska, alltså så att det blir en jämn fördelning av färgerna i det stickade? I så fall vill jag gärna köpa den av dig.
AnnBritt Eriksson

Surtanten sa...

Jag tycker den fungerar bra, den tvinnar inte jättemycket, med det blir "mer snurr" än med en "twisting yarn stack". Färgerna (och "garnet") blir mycket jämnare jämfört om man bara använder parallella trådar. Men den har låg utväxling då man använder tvinnfunktionen, så det tar längre tid att göra ett nystan jämfört med en vanlig nystmaskin.
Maila mig om du är intresserad. E-mail i min profil till höger.

amitt sa...

Ursäkta att jag inte har hört av mig men det kommer inte fram någon mailadress när jag klickar.
När jag väl hade fått ditt svar så kom jag på att jag nog varit lite för snabb. Jag har ju en spinnrock stående som jag kan tvinna garn på.