söndag, oktober 23, 2011

Äntligen något stickat

Denna blogg började likna en säljsajt, och det var verkligen inte meningen. Men jag tackar alla som köpt saker, och pengarna är redan omsatta, i en spinnrock och en beställning på ull.
Men här kommer äntligen ett inlägg om stickning. En ny tröja till sonen, istället för den maken tvättade i 60 grader förra vintern. Han har dyrt och heligt lovat att inte göra om det.
Stickad i två trådar lammullsgarn (från Ankis design). Mönstert har jag använt tidigare, Aran Tuck. Men ack vad det är svårt att fånga på bild.
Ärmarna är ganska långa och dom har tumhål, i mudden.
Modellen är enkel, raka fram och bakstycken, cut and sew halsrigning, och nedhasad ärm.
Nu kan är vi redo för vintern.

3 kommentarer:

MarieE sa...

Snygg!!!! Ett tips - låt bara maken sköta vittvätten:)
Praktiskt med tumhål i mudden.

Heléne R.N sa...

Jättefin! Jag ska nog sticka något liknande till min make i garnet jag köpte av dej! Plommonfärgen gillar han!

Prizillas pastiller sa...

Skitsnygg helt enkelt. Gjorde du den på standard? Måste nog testa shetlandsull också. Såg att dom sålde på Blocket, men jag kanske ska hålla mig därifrån en tid...