måndag, oktober 31, 2011

Sockor, sockor och mer sockor behövs

(
Just nu är jag trött och less. Jag jobbar med att sticka barnsockor, resultatet se ni ovan. En mörk bild, men bättre blir det inte en mulen dag som denna. Jag försöker sticka yllesockor till brorsans fyra fosterbarn. Där går det åt mycket sockor,speciellt om det skall bli en lika kall vinter som den förra.
Men jag tycker det är svårt med barnsockor på maskin, det blir så pilligt, och jag är redan less efter tre sockor.....
Så om någon känner en oemotståndlig lust att sticka barnsockor, och inte veta vad dom skall göra av dessa, så tar jag gärna emot dom. Barnen har storlekar  mellan 29-34.
För ytterligare info kontakta mig surtantensmaskinstickning(at)yahoo.se
Jag kan tyvärr inte utlova någon annan än ersättning min oändliga tacksamhet, och barnens......eller kanske snarare fosterföräldrarnas.

3 kommentarer:

Prizillas pastiller sa...

Väldigt vackra sockor. Stort med 4 fosterbarn. Men visst måste det vara mer ekonomi i att inhandla sockor till barnen än att sticka med dagens garnpriser. Man får ju ett tiopack för några tior. Men visst är dom hemlagade vackrare...

Surtanten sa...

Nja, ekonomi är det nog aldrig, men jag har då inte hittat riktiga ullsockor för barn. Bara sådana som innehåller en massa akryl, och då förfryser de ju tårna på nolltid. :-(

knitnetty sa...

Oj då! Jag som försöker att övertyga mig om at det är så roligt att sticka sockor på stickmaskin...jeg har ännu inte provat..... Men det låter ju inte roligt alls :( Kanske det är bättre med vuxensockor?
Ha en trevlig vecka.