måndag, november 14, 2011

Avtackning

För någon vecka sedan hade jag besök av min chef, det var en avtackningsvisit. Jag har nämligen fått sparken. Kanske inte fullt så dramatiskt som det låter, min tillfälliga sjukpension övergick i somras till en "permanent" sjukpension, eftersom jag (och ingen annan heller) längre tror att jag skall bli bättre och kunna börja jobba igen. Därför anslutades nu min tjänst, som företaget varit snäll och låtit mig behålla i alla år av sjukskrivningar.
Men inte hade jag tänkt att jag skulle bli pensionär, långt innan min 50:de födelsedag.

Denna vecka har barnen PRAOat en dag, meningen var att de skulle vara med på föräldrarnas jobb. Men att PRAOa som sjukpensionär..........
Även om det kanske någon gång i framtiden blir en realitet även för dottern, som har samma sjukdom som jag.

4 kommentarer:

Pennelina sa...

Ja, vem tror det...

Fina blommor :-D

Kramar <3<3<3

Surtanten sa...

Tack :-)

Jag nämnde inte att jag fick väldigt fina presenter, inta bara fina blommor. Presentkort till Göterborgs Symfonikerna,en bok och en stor Le Creuset gryta.

Pennelina sa...

Härligt!

Kramar <3<3<3

Prizillas pastiller sa...

...vet inte om jag ska gratulera eller beklaga. kanske både vin och vatten. Det är skönt att få lite lugn och ro från administrativiteterna, men också lite sorgligt att man inte ska jobba mer. Med sitt yrke menar jag. Sen finns det en massa annat trevligt man kan jobba med, fortsätta med en urtrevlig och upplysande blogg som delar med sig av underbara alster. Som kommer från en urtrevlig och omtänksam icke-surtant, Kram på dig!