fredag, november 04, 2011

Hur har du förtjänat detta?

När dottern hämtade posten idag, kom hon in och sade "Mamma, två paket till dig. HUR har du förtjänat detta?" Och det undrar jag också, ja det ena är enkelt, det var ullfläta som jag har beställt, så den var väntad. Men det andra var en överraskning. Godis och världens härligaste ull att spinna. Ett kardflor gotlandsull från Fjällbete, helt ljuvlig att spinna. Dessutom världens mjukaste svarta ull, och någonting grått (ull alltså, men jag är inte tillräckligt bra på ullsorter än). Och pricken över i:et choklad, och dottern  konstaterade genast "den ser väldigt god ut" med många menande blickar.....Men än så länge har jag fått behålla den.
Och varifrån kommer då detta? Jo, världens snällaste KnitterMarie, tusen tack snälla du.
Världens bästa "bus eller godis" present.

Nu skall jag gå till kyrkogården och tända ett ljus . Vi bor bredvid en kyrka, men mina föräldrar grav ligger 140 mil härifrån. Men jag utgår ifrån att där dom är, så ser dom ljuset som jag tänder i minneslunden här.

3 kommentarer:

Heléne R.N sa...

Vilken härlig tur du har!
Jag är säker på att de ser ditt tända ljus! Ha en trevlig helg!
Mvh Heléne R.N

Prizillas pastiller sa...

...underbart med fina presenter. Och varför måste vi alltid tro att vi inte förtjänar? Vojne, den där Jante...

maskinstickning sa...

Klart du har förtjänat presenten!!!