lördag, november 19, 2011

Länk till stickmaskinsmanualer

Här kommer en förhoppningsvis mycket användbar länk till ett bibliotek med stickmaskinsmanualer, till världens alla stickmaskiner. Ok kanske inte hela världens stickmaskinen, men bra nära. Även Hauge linkers finns med.
Det verkar huvudsakligen vara inscannade dokument i PDF-format för allt möjligt.  servicemanualer, bruksanvisningar till tillbehör och också instruktionsböcker typ Brother knitting techniques book som kan vara användbar till att komma igång med sin stickmaskin. Dock har jag inte sett några mönsterböcker.

3 kommentarer:

Nina sa...

Tack för länken! Det där var ju en ren guldgruva. Ska ta och botanisera runt där någon kväll.

maskinstickning sa...

Där var en hel del matnyttigt!!
Tyvärr lyckades jag inte ladda hem filern, men de går att skriva ut som tur är :)

Linda S sa...

Tack för länken. Hittade maualen till min Passap Automatic (har den visseligen på svenska, men kan vara bra att ha de engelska termerna ibland). Men till mina andra maskiner fanns inte manualerna, nja, möjligen låg knittax under Knitmaster - men jag vet inte vad modellerna heter där. Per persson fanns i alla fall INTE :-)