fredag, december 23, 2011

Drottningen och jag.....

...har en sak gemensamt, vi fyller år på samma dag. Undrar om hon fått lika fina presenter som jag?
Av dottern fick jag en nyckel ring i horn, som hon putsat på i flera veckor i slöjden. Av sonen en pannlapp, och hans slöjdpåse eftersom han nu haft sin sista termin med syslöjd (på mellanstadiet). Av KnitterMarie lite handkrämer och ett par pulsvärmare, perfekta att dra även mina trista handortoser och så känner jag mig riktigt fin (för det gör man inte annars i handortoser). Tack snälla Marie
Skraplotter fick jag också, om jag vinner en miljon vet jag precis vad jag skall göra, hyra in en städfirma. Och mer "luktagott" från brorsan.
Hurra vad jag är glad idag!

Nu står skinkan i ugnen, resten av familjen skall fara och hugga julgran, sedan skall vi göra köttbullar. Jag (och husthållsassistenten) gör smeten, rullandet och stekandet får resten av familjen ta hand om. Sedan skall vi pynta...
Och det är plus sex grader och dimma ute.

3 kommentarer:

MarieE sa...

GRATTIS!!! Hoppas julstämningen infinner sig snart.
Ha en härlig dag!

Sussie sa...

Grattis på din dag! Min mamma skulle oxå fyllt år idag, hon var i gott sällskap tydligen....

Prizillas pastiller sa...

...och så hon som är steget efter - GRATTIS i efterskott. Hoppas du njuter av alla presenter och sedan av klappar på själva julafton.
Min svärson fyller 22 december och jag har ju namnsdag på själva julafton så det blir tätt mellan alla firningar...
God fortsättning på dig.