tisdag, december 13, 2011

Lussefika


Godermorgon, godermorgon......
Får det lova att vara lite lussefika, nybakade anisbröd. Detta tror jag är en specialitet som i allafall vi norrifrån minns från vår barndom. Detta är andra gången jag gör dom, första gången var för något år sedan och strax efter kom min kusin på besök. Han blev jätteglad och sade "o, sådana här brukade ju mamma göra", och så åt han upp nästan halva satsen. I år gjorde jag en större sats och väntade dessutom med att baka dom till efter kusinens besök. Men dom går nog åt i allafall, barnen älskade dom, "detta är godare än wienerbröd", sade dotten. Och dom har med sig tre var till fikat på skolans lussefirande.

Önskar er alla en trevlig Lucia.


2 kommentarer:

MarieE sa...

Tack, gärna! Ser så gott och fint ut...Det receptet ska jag då prova på fredag.
Ha det gott!

Huvudverket sa...

Åh så gott det låter. Ska med iver provas på till helgen.
Och trevlig lucia på dig också. Man längtar riktigt till din miljö...