torsdag, december 08, 2011

Mer julstämning

Idag lyser också solen, och precis som Marie förutspådde så är det frost på marken, nästan vitt alltså. Måste bara berätta en anekdot innan jag kommer till det verkliga ämnet. När jag var åtta år åkte jag för första gången till  Stockholm och hälsade på min faster under jullovet. Då fick jag se någon konstigt, gröna gräsmattor mitt i vintern.....men det blev märkligare än så. En morgon var det frost, och alla ungar var jättelyckliga och sprang ut och åkte pulka och skidor på frosten. Någon så knasigt hade jag aldrig kunnat  föreställa mig. När jag kom tillbaka hem till norrbotten skrev jag en uppsats i skolan om dom tokiga ungarna som åkte pulka på frost........

Så, till ämnet....går var det (trots brist på både snö och frost) julstämning i allafall, för jag fick ett överaskningspaket i posten av Prizilla. Tack kära du!!!
Ett mönsterhäfte! Hon visade det på sin blogg för någon tid sedan och jag fick bokstavligen sitta på händerna för att inte klicka in någonstans och beställa det. Det är jättefina hålkortsmönster, och jag har stora planer för fair isle och handspunnet flerfärgat garn.....om det blir hälften så fint som jag föreställer mig, då är jag nöjd.
Jag ser dock detta som en födelsedagspresent, eftersom tomten blir arg om man öppnar julklapparna i förväg, och jag kunde ju inte hålla mig....
Tusen tack goa Prizilla!!!

4 kommentarer:

Prizillas pastiller sa...

..."because you´re worth it"
vi mönsterfanatiker måste hålla ihop:)))

Lita the rock 'n' roll wonderdog sa...

Hej!
Tänkte höra om det går att anlita er till att sticka min leopard önsketröja? Vad skulle det kosta? Har en tröja som jag önskar som mall, anger jag måtten i så fall?
Såg ingen mailadress till Dej. Hade tänkt bifoga bilder på tröjan

mvh
Jonas

Surtanten sa...

Hej Jonas,

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig för jag stickar inte på beställning.
Dessutom har min maskin ganska smal mönsterrapportbredd, detta gör att det skulle bli ett väldigt tråkigt och enahanda leopardmönster.

Lita the rock 'n' roll wonderdog sa...

Hej!
Jag förstår! Tack i alla fall för ditt svar :)