måndag, januari 02, 2012

Nyårslöften...nää


Nej, några nyårslöften blir det inte, jag har ingen större lust att försöka förbättra mig. Visst skulle jag behöva motionera mer, och skrika mindre till barnen, och sitta mindre vid datorn, och, och..... Men förändringar är bäst när dom kommer naturligt, Och jag vet att jag kommer att sluta skrika åt barnen....om inte tidigare så den dag dom flyttar hemifrån.
Men jag tycker det är kul att skriva mål och framförallt utvärdera dom vi årets slut. Inte för att det är viktigt att uppfylla målen, men det är ett bra sätt att komma ihåg vad man gjort under året. Det är så lätt att dagarna bara flyter förbi och bara bildar ett ena töcken annars.
Men jag har ungefär samma önskningar inför varje nytt år. Jag önskar ett lugnt och stilla år, där alla mår bra. Jag önskar att barnen skall trivas i skolan och att det skall gå bra då dom börjar högstadiet till hösten. Jag önskar att jag skall vara pigg så jag orkar sticka och spinna mycket. Jag önskar att glädjen maximeras detta år och att bekymren minimeras.

Mina stickmål för 2012:

·         Sticka strumpor (till mig själv) i tunt garn

·         En tröja (kanske med runt ok) med mönsterfärgen i handspunnet garn.

·         Filtade vantar i Lett-Lopi,

·         Vantar i handspunnet garn.

·         Den där koftan i silke-lammull till mig själv, som inte blev förra året.

·         Undrar om min svägerska skulle uppskatta en mönsterstickad ylletröja?

·         Prizilla västen

3 kommentarer:

Johanna sa...

Låter bra!

maskinstickning sa...

Jag är inte heller så mycket för det här med nyårslöften, men jag gillar idén med en grovplanering inför året. Det borde jag nog "kopiera", annar är jag nog mest en sån person som mest stickar på ren inspiration, men jag insåg straxt innan jul att det inte fungerar så bra. Jag hade tänkt att ge bort en massa stickade julklappar, men insåg för sent att jag borde ha satt igång långt innan december :( Så nu funderar jag på att anta den här utmaningen: http://www.ravelry.com/discuss/machine-knitting/1936585/1-25#25
Ett perfekt sätt att göra av med en del av lagret, samtidigt som man kanske kan lägga en del julklappar på lager till nästa jul.

Prizillas pastiller sa...

...fytusan vad ni låter kloka:) Fast lite grovplanerng skulle jag nog må bra av. Fast för det mesta slutar det med att allt låter så bra och blir så fel och då får jag liksom stå där i ett hörn med dumstruten på huvet.
Näe, för egen del är det bara inspiration som gäller, här och nu, inte nästa vecka eller månad, här och nu, i Sverige, i världen. eller har jag fått allt om bakfoten?:)))
PS min "ordverifiering nu är "humbreja" - visst låter det vackert, som namnet på en speciell blomma. Ska nog införskaffa en "humbreja" till helgen...