måndag, februari 20, 2012

Mina första sockor


Jag har länge velat ha ett par skrytarsockor, alltså ett par mönsterstickade sockor som är snygga att visa upp och inte bara gömma i stövlarna. Nu har jag lyckats åstadkomma mitt första par handstickade spetssockor. Omåttligt stolt. Visserligen i ett ganska enkelt spetsmönster, men vadå....man måste ju börja någonstans. Dessutom ha dom hällapp, jag gillar hällapp på mina sockor. På maskinen stickar jag bara häl med förkortade varv, trots att jag har en beskrivning på hur man stickar hällapp på maskin. Men jag har likson inte orkat penetrera denna beskrivning. Om någon av er gör det får ni gärna förklara för mig hur man gör, det kanske inte är så komplicerat som jag tror. Hällapp i handstickning tycker jag i varjefall är enkelt, även om jag inte klarar det utan beskrivning.
Sockbristen är stor i vinter så nu får jag fortsätta med med fler sockor.

6 kommentarer:

Prizillas pastiller sa...

helt ljuvliga. Och visst är det lite speciellt att dra runt i vackra sockor. Måste snart göra ett par själv nu, har slitit ut ett par alpacka.sockor genom att bara ha dom i vinterkall säng...
Mardrömmar?

Prizillas pastiller sa...

...så blir man helt galen på bloggers nya kodord, har misslyckats tre gånger ...

Prizillas pastiller sa...

,,,men du kan bocka av ordkontrollen om du vill, jag fick tips.

MarieE sa...

Ojojoj...vad du imponerar!Sååå snygga! Tänk....du som trodde det mer eller mindre omöjligt för ett år sedan.
Härligt!

Surtanten sa...

Nu skall ordkollen vara borta, får se om man blir översvämmad av spam.

Det är jättekul med stickandet, även om det är lite jobbit för händerna ibland. Men bara just känslan att möjligheten finns är skön.
Kanske kan jag börja fantisera om resor också, en annan sak som jag trott var helt över i mitt liv. Inte för att jag är så angelägen men bara att tänka tanken "vad kul det skulla vara att åka dit någongång"........

Pennelina sa...

Supersnygga :-D

Jag får för mycket spam utan, så jag behåller min trots att jag inte tycker om den!

Kramar <3<3<3