fredag, mars 02, 2012

Estnisk inspiration


Jaha, då har jag köpt en ny stickbok, Estonian sockpatterns all around the world. Full med Estniska flerfärgsmönster. Än så länge har jag inte hunnit kolla hur många av dom som går att använda till ett 24m hålkort, jag bara bläddrar och njuter. Jag tycker att estniska mönster är så fina.

Förra veckan fick jag mer estnisk inspiration i ett bytespaket från Estland.
En mönsterbok med estniska broderimönster. "Äkta" estniskt sjalgarn till en Haapsalu sjal, och två nystan estniskt regnbågsgarn, som förhoppningsvis skall bli en Revontuli sjal någongång. Nu har jag ju stora drömmar med mitt handstickande och fantiserar faktiskt om att kunna sticka en egen Haapsalusjal en gång, även om jag får välja ett enkelt mönster, jag har ju redan boken.

2 kommentarer:

Prizillas pastiller sa...

Spännande. Både med nya projekt och nya böcker - som man aldrig kan få nog av egentligen. Nu jagar jag "alt om maskinstrikking" så får vi se om turen håller sig framme. Så roligt att det funkar med handstickning...

maskinstickning sa...

Det är alltid härligt med nya inspirerande böcker; så att man kan få drömma om allt det där fantasiskt vackra man ska skapa sedan :)