torsdag, mars 22, 2012

Samburu scarf

Efter min senaste socksejour, städade jag maskinen, tog ut tryckstången och drog över skynket. Jag hade inga stickplaner på ett tag. Men så uppstod behovet av en presentsjal, och eftersom jag kände mig lite "djärv" i vårsolen så bestämde jag mig för en samburu-scarf. Länken går till mönstret på Ravelry, om någon är intresserad av det och inte har Ravelry så kontakta mig, så kan jag kanske fixa det. Det är inte den första jag gör, men kanske den sista. Alltså, det är en kul scarf, men inte så användbar tycker jag själv, och ganska tråkig att göra. Min favorit är fortfarande den helt vanliga linsjalen.

4 kommentarer:

maliz sa...

Tack för din "gammal" beskrivning av den vanliga linsjalen. Jag såg en sådan sjal på Bo99 i Malmö. Det fanns en kvinna där som stickade de med stickmaskin och sedan dess vill jag göra en själv, men visste aldrig vilken sort lingarn jag behöver att sticka den.
Med hälsningar från Tyskland
maliz

Prizillas pastiller sa...

...oj en sån har jag aldrig stickat. Är det svårt?

Surtanten sa...

Kul att vara till hjälp Maliz, linsjalar är jättefina och prefelta presenter.

Samburuscarfen är lätt att göra, sticka fem långa remsor (15 m) i varierande längd 300-400 v, Sticka en "ihopsättningsbit" och montera ihop.

MarieE sa...

Nyinköpt jeansjacka kräver en...ett antal linscarves i olika färger :) Tack för tipset..lär väl även jag hinna med!!