onsdag, april 04, 2012

Tidig morsdag


Jag önskade mig sockblockers, eller socksträckare som en kallade dem, av sonen. Jag ritade en mall som han tog med till slöjden, och samma dag kom han hem med dessa. Jättefina, men aningen små kanske....men det var ju jag som ritade mallen..... Jag får helt enkelt sticka lite mindre sockor hädanefter.
Egentligen förstår jag inte varför man måste blocka sockor annat än för fotografteringstillfället. Men hädanefter skall det bli supersnygga sockfoton, och slut med krumbuktförsöken med att fota mina egna fötter.

2 kommentarer:

Prizillas pastiller sa...

Men så klokt! Och så snyggt! Och vilka tjusiga sockor - gjorda på standard eller för hand?

Surtanten sa...

Visst är dom fina, sonen är väldigt stolt, och läser alla snälla komentarer med stor belåtenhet. Sockblockers är både kollosalt onödigt men samtidigt väldigt fiffigt och det gör det mycket lättare att få snygga sockfoton.
Sockorna är maskinstickade tidigare i vår.