tisdag, maj 01, 2012

In med magen, ut med bröstet....

...fotodax, min nya sommarkofta är klar.Stickad i dubbelt lin/bomulls garn. En sista kon som jag sparade när jag sålde mitt lager av "icke-ull garner". Det blev riktigt bra i dubbelt garn, tidigare har jag bara stickat i enkelt garn och var inte så nöjd.
Jag inspirerades av världens snyggaste cardigan på Ravelry, och har gjort en maskinstickad version. Modellen tog jag från en kofta i Knitwords #33 (Tiny Dancer), och modifierade den till önskat resultat. Framkanten är virkad, och knytbandet är spetsstickat. Min maskin vill inte sticka spets längre, så till en början fixade jag alla fel manuellt. Men till sist ledsnade jag på det och flyttade mskorna manuellt, det var snabbast.

13 kommentarer:

Eva i Krusan sa...

Oh så fint! En härlig sak för sommaren.

Eva i Krusan sa...

Oh så fint! En härlig sak för sommaren.

Sussie sa...

Inte behövde du ta in magen så himla mycket :o) Och en himla snygg kofta.

Prizillas pastiller sa...

...om det är du som är modell så fattar jag inte vad du ska ta in:)) Otroligt snygg kofta. Så nätt och sommarlik!

Surtanten sa...

Jorå, det är jag på bilden. När jag sträcker på mig och drar in magen ser det inte pjåkigt ut, synd att man inte orkar gå så jämt. Men jag har gått ner 12-13 kg senaste året, och det syns :-)

Prizillas pastiller sa...

wow, har du nåt tips att komma med?

Sussie sa...

Bra jobbat med dom kilona!

Surtanten sa...

Jag har ätit LCHF-mat, dvs väldigt lite kolhydrater. En metod som passar mig väldigt bra. Jag älskar kött, ost och liknande. Jag har bytt ut potatis och pasta mot blomkål, broccoli och andra grönsaker. Jag saknar inte alls mjölmat och socker.
Maken som däremot älskar mjölmat och sött, har gått ner i vikt genom många, många, långa, långa promenader. Var och en måste hitta sin väg :-)

Bibbi sa...

Ja, det var duktigt gjort. Jag gick ner 13 kg för 4-5 år sedan på Skaldemans vis, nästan 0 kolhydrater. Men sedan mognade vindruvor, vinbär, krusbär, blåbär och plommon och då var det kört. Sedan stod det inte på förrän jag hade gått upp dom där kilona igen, men inte mer. Jag är äppelformat och skulle definitivt inte kunna ha din fina kofta.

Anonym sa...

Så snyggt!!
Mvh Maria

MarieE sa...

Supersnygg! Så fin du är!!!
Jag har i alla fall tagit fram min LK-150 och stickade två barntröjor igår....inget avancerat men efterfrågat :)
Ha det gott!

maskinstickning sa...

Jätteläcker tröja :)
Måste säga att jag blev lite avundsjuk på din lyckade viktminskning. Har själv ätit LCHF sedan september, gick ner sex kilo på ca två månader, sedan har det inte hänt något alls :(

knitnetty sa...

Snygg sommartopp!
Det var lite roligt det du skrev i rubriken. Jag ropar alltid det när någon fotar mig - men på norska: "Inn med magen ut - med puppene!!". Det är inte alltid folk förstår att det först och främst är menat som ett skämt ;)