tisdag, juni 12, 2012

Sticktorka

Stickmaskinen vilar sig under sitt överdrag, med ett halvfärdigt maskprov på nålarna. Det skulle bli en tröja till maken, men det blev inte riktigt som jag tänkt mig så jag kom av mig med stickandet. Jag hade också planer på ytterligare en kortärmad sommarkofta, men lusten fanns inte för det heller, så jag tog ut tryckstången och drog över skynket. Snart är det ändå semester och lusten kommer nog tillbaka till hösten.
Men vad skall jag då skriva om? Jag brukar ju visa makens pioner så här års, men dom har inte kommit igång och blomma ordentligt ännu. Så istället visar jag före och efter bilder på garn som jag spunnit under våren.



"Bulky Bulky" 3-tr Cheviot, spunnet med halvlånga drag 115 m 100 g



 "Oops, I did it again..." 2-tr Perendale ull 255 m  110 gram






 "Icarus, blåvinge" BFL/silke 2-tr 620m, 200g





 "Turkos vår II" Extra fin shetlandsull 2-tr 372 m ca 100g, ullen hade jag färgat själv











"The cloisters" Shetland, merino och silke. 2-tr 520 m ca 200g.

2 kommentarer:

MarieE sa...

Men ojojoj....så tjusiga garner du spunnit! Föll pladask för Icarus, men även Blå vår. Tänk, för ett par år sedan var du novis och nu proffs!
Själv har jag stickat en Tea Leaves igen...ska snart blogga.
Ha det gott!

Prizillas pastiller sa...

Imponerande. Och vilka otroligt vackra färger.
Visst kan man bli lite sticktrött mellan varven, men plötsligt händer det och så är man igång igen. Jag har i denna minut avslutat monteringen av min rönnbladskofta och det var så trist så jag höll på att ge upp - igen. Den koftan har verkligen blivit en ge-upp-ett-tag-variant. Men nu behöver jag bara sy ihop den och hitta nåt snyggt till knäppning. Vill så småningom vara med på bild...Kramis