onsdag, augusti 15, 2012

Hoppas på inspiration

Jag hoppas på att få ny maskinstingningsinspiration genom att prenumerera på Machine knitting monthly. Jag har tidigare haft den under många år, men tog ett uppehåll förra året och prenumererade på en spinntidning istället. Men jag tycker nog att jag har större nytta av MKM och saknar den fakriskt lite, hoppas första nummret kommer snart och bidrat till att skynket åker av maskinen.
Ett annat sätt att få inspiration kan ju vara att plocka lite bland garnena, jag köpte några nystan Novita 7 bröder när jag var i Tornedalen. Randigt så klart, randiga strumpor är roligast att sticka. Kanske skall jag börja lite försiktigt med ett par strumpor, bara för att "få igång" maskinen.......och maskinstickaren.......

1 kommentar:

Prizillas pastiller sa...

Ljuvliga färger. Jag har fått hennes färgkarta så snart samlar jag ihop mig och handlar. Skönt att du är igång igen. Själv ska jag ge mig på att göra en hemsida, ge mig styrka...