fredag, augusti 24, 2012

Surtantsrekord......


i handstickning. En halskrage som jag startade i onsdags, eller var det kanske i tisdags och färdigställde idag. Handstickningsrekord är det i allafall, vare sig det nu tog två eller tre dagar. Det kan ju hjälpa till att den är stickad med 7 mm stickor och tjockt garn. Garnet var malabrigo Twist, supermjuk merino. 100 gr var allt jag hade (jag hade fått det i ett Ravelry-byte), och 5 cm var allt som var kvar när sista maskan var avmaskad, och då hade jag skarvat på snutten som fanns kvar från uppläggningen. Ibland har man tur.
I morgon skall den bli "bortgedd" som födelsedagspresent till kompis dotter som fyller 9 år. Hon kan mycket väl slänga den i ett hörn och säga att den är jätteful, hon gillar att chockera denna lilla dam (och hennes stackars mamma skäms ihjäl). Men det spelar ingen roll, storasyster fick handledsvärmare strax före sommaren, och nu får lillasyster en halskrage, så jag hoppas att det kan anses var rättvist, hon får dessutom ett gulligt LPS djur, och en liten Nerf pistol, så jag hoppas att något kommer att falla den lilla fröken i smaken. Jag sätter en femma på att det är pistolen som hon gillar bäst.

4 kommentarer:

Prizillas pastiller sa...

Åh jag gillar alla saker som blir bortgedda...
Den är supersnygg!

Surtanten sa...

Jag kan rapportera att den lilla damen inte var på rethumör idag, när hon öppnade paketet sade hon, Oj vad fin! Vad är det för något?
Efter att hon testat den hamnade den dock i ett hörn, men efter en stund plockade den upp av storasyster som sedan hade den på sig resten av kalaset.
Men pistolen var nog ändå mest poppis :-)

Nina sa...

Jag är impad av din handstickningshastighet! Även med tjocka stickor. En tröja stickad på samma sticknr som ditt projekt tog nog närmare 10 år att bli klar. :-)

sinneskatten sa...

Tack för tipset, det ska väl sjuttsingen till om jag inte ska få till det. Jag har ju gjort det för 20 år sedan!