fredag, september 14, 2012

och vad skall jag egentligen skriva om .....

..ja inte har jag något stickat att visa upp. Skynket har ännu inte åkt av stickmaskinen. Men igår plockade jag faktiskt bland strumpgarnerna. Barnen skall på läger i helgen och dottern ville ha med ett par yllesockor. Men plockandet i garnlådan gav inte tillräcklig inspiration, jag övergick till att plocka i strumplådan och hittade ett par utmärkta sockor som hon nog kan klämma ner fötterna i, dom är bara lite lite för korta.
Överhuvutaget har jag varit väldigt oföretagsam på senaste tiden, i augusti hade jag ett ryck med både spinnande och handstickande, men nu är det paus, ställtid kallas det visst....eller är det bara oföretagsamhet, slöhet och slapphet, jag vet inte riktigt.

Här är i varjefall mina senaste garner (från augusti), med före och efter bilder. I vissa fall tycker jag att färgerna på före bilderna är finare än efter bilderna. Nej usch vad jag låter deppig, det är inte alls meningen, det beror nog på regnet och rusket. Nu skall jag pallra mig ut i ovädret i allafall, var det Leslie det hette detta oväder?

 "Freya" i Polwarth som är en mycker mjuk och behaglig ull. Ett utmärkt sjalgarn om det inte bara blivit så gulgrönt.


 "Befuddle" i Corriedale ull, blir nog bra strumpor.


Och till sist ett tretrådligt finullsgarn som redan är på väg till Finland.

2 kommentarer:

sinneskatten sa...

Måste säga att det var rackarns vad fina garner du spinner, men det är handstickningsgarner eller?

Prizillas pastiller sa...

hehe...och ibland måste man bara få pladdra lite för att komma till insikt och få inspiration. I min värld är det så mycket i tankarna så allt slåss om utrymmet. Det är ju en sak att ha det i huvet och en annan att låta maskinen gå varm. DÅ kan man också dra på sig diverse besvär med nacke och axlar...Hujedamej, kramis