söndag, november 18, 2012

Det lackar mot jul


Ja det gör det faktiskt, två veckor till första advent. Jag har anmält mig till ett julpyntsbyte, och min tanke var att sticka spetsbollar i lingarn, som jag varit sugen på jättelänge. Superenkelt tänkte jag, bara lite räta maskor och omslag. Men icke, efter att jag kommit halvvägs inser jag att det kommer att bli, skitfult, ojämt och jag vet inte vad...... Det var alldeles för pilligt för mina fumliga fingrar, så jag gav upp hela tanken på att sticka små söta julgransprydnader. När jag beklagade mig på Ravelry var det en av damerna som tröstade mig med att hon fått sticka ett par bollar innan de blev bra. Då jag kände mig genast bättre, dom var kanske inte fullt så enkla som jag trott. Och följdaktligen var jag, i.e. mina usla händer, kanske inte fullt så hopplösa som jag för ögonblicket tyckte. Styrkt av detta letade jag efter något enkelt pynt och fann denna korg som jag tyckte var söt. Ovan ser ni mina korgar, inte lika snygga som i mönstret men det bästa jag kan åstadkomma. Ganska gulliga trots allt, och tillräckligt bra för att ge bort.

2 kommentarer:

Cecilia N sa...

Kolossalsöt!
Det vita skimrar som vore det mohair?

Prizillas pastiller sa...

...man får väl inte ge upp tänker jag och ger den där inte-roboten ett nytt försök. Men jag mejlade istället...