tisdag, januari 01, 2013

365 saker du kan slöjda


Blev det några chapangekorkar över i gårnatt? Varför inte börja det nya året med lite pyssel? Nej det är inte jag som gjort ovanstående bild, den kommer från  sidan 365 saker du kan slöjda, ett kul ställe att titta in på för att få diverse mer eller mindre inspirerande ideer. En rolig sak att kika in på varje dag.

Hos oss blev det inget champange, jag och dottern skålade i äppelmust och lade oss tidigt. Herrarna vakade dock in tolvslaget. Men ett tolvslag på nyår innebär absolut ingen magi för mig, kanske beror det på att jag vuxit upp ett par hundra meter från finska gränsen, och kunde från köksfönster se tolvslaget firas först i Finland, och sedan en timme senare (från samma fönster ) i Sverige, då inser man att ett tolvslag bara är relativt, och man kan lika gärna skåla för det nya året klockan 10 och sedan få sig en god natts sömn.
Ja, jag vet att detta är en tråkig inställning, och man har det inte roligare än man gör sig. Traditioner och festligheter är ju till för att få ett roligt avbrott i vardagen. Men jag lovar er en sak, Surtanten är ändå inte särskilt rolig klockan tolv på natten.
God fortsättning på er allihop!

Inga kommentarer: