onsdag, januari 02, 2013

Stickmål 2013



Jag skulle vilja önska mig några riktigt positiva händelser under det kommande året, men jag vågar inte riktigt. Det känns som om man fikar efter för mycket lycka så lurar eländet bakom hörnet, och eländet det vill jag slippa. Så jag önskar mig ytterligare ett lugnt och stilla år utan stora omvälvningar.

När jag skulle skriva stickmål förra året hade jag få idéer på vad jag verkligen vill göra, utan fyllde på med lite ditt och datt som lät roligt. Mina mål var alltså dåligt förankrade och följaktligen blev de inte förverkligade. För detta år är jag lite i samma sits, målen är en blandning av idéer som jag är ivrig att komma igång med, annat som jag känner att jag borde göra samt lite lösa idéer som kanske blir av.

Detta planerar (i.e. hoppas) jag på att sticka på maskin under 2013;
♥ Strumpor, alltid strumpor.
♥ Tröja till maken.
♥ Västtunika (adaption).
♥ Den där koftan  i ull/silke som aldrig blir av.
♥ Linne i lin eller silkegarn.
♥ Tunna rundstickade vantar.
♥ Tröja med rundstickat ok i handspunnet garn.

För handstickning är målen att göra det som verkar kul, just nu håller jag på med två sjalar, ett par vantar och ett par sockor.
För spinnandet är målet att spinna mycket och minska stashen. Lyckas jag med detta kanske jag lägger ut något handspunnet garn till försäljning här på bloggen.

3 kommentarer:

Prizillas pastiller sa...

...om du lyckas med rundstickade vantar- RING MIG DÅ!!!

För övrigt har jag inga mål för nya året, men har lovat sticka en tjocktröja till svågern mot att han snickrar ett utebord till sommarens fröjder...
Fö tror jag blogger har ändrat kodningen, plötsligt är allt hyfsat lättläst!!!

Bibbi sa...

Dom målen verkar väl ganska överkomliga. Ja, sockor kan man sitta och sticka hela tiden, verkar det som. Jag har också stickat lite för hand nu. Jag har gjort 2 par sådana där ballerinatofflor, som jag har kört i tvättmaskinen. Dom är kanonsköna. Det är alldeles lagom många maskor för hand.

Bibbi sa...

PS. Till tofflorna använde jag eget spunnet garn, som jag färgat med Kool-Aid. Jag använde tre trådar, så det var ett bra projekt när man inte har så mycket av varje. DS.