torsdag, februari 21, 2013

Sticka efter gamla nordiska mönster



En av mina absoluta favorit stickböcker är Vibeke Linds Sticka efter gamla nordiska mönster. Jag köpte mitt ex för många år sedan på Tradera och betalade ett ohemult pris, tyckte jag då, drygt 400 kr. Under senare år har den legat betydligt högre i pris, och vad den kostar nuförtiden har jag inte koll på. Men titta här, nu finns den gratis tillgänglig på nätet http://vibekelind.dk/ visserligen på danska, men i allafall. Håll till godo.

4 kommentarer:

maliz sa...

Tack för länken!
Boken är verkligen mycket intressant.
Ha det bra!
maliz

maskinstickning sa...

Det är en underbar bok :-) Kul att den görs tillgänglig för alla att läsa, den är ju annars svår att få tag på.

Prizillas pastiller sa...

Ja den kan verkligen rekommenderas. Jag har den också och den passar som lektyr för det mesta. Man kan ju låna på bibliotek och fubba med en liten kopia på det man letar efter eller tycker är extra intressant. Men det kanske inte är tillåtet??

Nina sa...

Den hör till de där böckerna jag saknar i mitt bibliotek. Har lånat den hundra gånger på biblan och även letat efter den begagnat, men inte fått tag på den. Den danska versionen är bokmärkt! Tack för det.