söndag, februari 10, 2013

Tänk vad tiden går


Jag har stickat ytterligare en sjal (handstickad). Garnet har jag fått från Paris (det låter tjusigt eller hur) och mönster har jag fått från KnitterMarie (tack för det!).
Sjalen skall bli en 50-års present till en barndomsvän. Tänk att ens barndomsvänner börjar fylla 50, visserligen har det varit många 50 åringar i bekantskapskretsen under de senaste åren, men de är ju mycket äldre än jag, så det är ju inte konstigt. Men när ens kompisar som man ansåg vara nästa jämngamla börjar fylla 50 år, ja då inser jag att jag faktiskt åren går även för mig. Men det är klart, hon är ju faktisk "mycket" äldre än jag, det är 681 dagar eller ca 16350 timmar eller  ca 981000 minuter innan jag är där.
Nu hoppas jag att hon inser poängen med en spetsstickad sjal, och inte tycker att det är en "mormorssjal".


En helt annan sak, ordlistan som Blogger använder är totalt undermålig, när jag kör rättstavningsfunktionen så klagar den på ord som stickat, sjal och handstickad...... vad skall man säga

2 kommentarer:

Prizillas pastiller sa...

...din kompis kommer att bli salig över den vackra presenten, skiitsnygg!

Bibbi sa...

Och vad många timmars arbete det ligger bakom. Vilken present.
Förresten, tänk om man bara var 50 fyllda.