lördag, april 27, 2013

Litauiskt garn


Här kommet ett litet garntips, ifall någon av er behöver lite mer garn, och till ett mycket bra pris. En litauisk online shop http://www.goodyarnshop.com/index/online_shop/0-4

Jag måste börja med att säga att jag inte handlat från denna firma, ännu. Men jag har fått ett nystan av deras ullgarn i ett byte, och jag blev jättekär i garnet. Ullgarnet heter Teksrena,  det är inte supermjukt utan ett "riktigt ullgarn" (av den typ jag gillar bäst), lite i stil med t.ex. Ullcentrums garner.  Jag har inte stickat av det heller, eftersom jag bara haft ett enda nystan, men nu är jag supersugen på att beställa mer, bara jag kan bestämma mig för vad jag skall sticka.
Deras lin och bomullsgarner vet jag inget om, men dom ser fina ut de med.

5 kommentarer:

rett og vrang sa...

Å, det må jeg teste! Takk for tipset!

Prizillas pastiller sa...

Bra tips, jag har också hört att man kan komma över billigt garn med bibehållen kvalitet just från Estland. Även Lettland tror jag. Ska också testa vid första bästa tillfälle - efter flytten!

MarieE sa...

Jag har köpt lingarn...600m/100gr. Verkar jättefint, gillar det!

Anna sa...

Åååh, jag köpte ett nystan för några år sedan när jag var i Riga och jag älskar det!
Har du testat handla där än? :)

/Anna

Surtanten sa...

Hej Anna
Ja jag handlade där för något år sedan. Bra och snabb service var det och garnet är ju klart prisvärt.