torsdag, juli 25, 2013

Gissa vem som stickat en sjal......



I januari hade jag ett "spinnryck" och spann bland annat ett garn i fluffig Pererndale ull, Jag planerade att sticka en sjal av det någongång, och nu är det "någongång", eller rättare sagt "någongång" var under semestern för sjalen blev klar den 2:a juli. Mönstret  heter Cinnamon toast och finns att köpa på Ravelry. Den är halvmåneformad och strukturmönster med aviga och räta maskor (handstickad så klart). Jag måste erkänna att den var lite trist att sticka, och varven var långa på slutet........
Sjalen var tänkt till mig själv, alltså jag är ju i stort behov av en 5:e eller  10:e sjal (jag har slutat räkna dem). Men strax innan vi åkte på semester insåg jag att jag mitt i villervallan glömt min fasters 70-års dag, trots att min andra faster så där i förbifarten påmint om den förestående födelsedagen i ett brev några veckor tidigare.  Tänk vad det då kan vara bra att ha en halvfärdig sjal i handspunnet garn till hands......Även om gåvan blev försenad så ligger det ju mycket arbete och omtanke bakom den och jag hoppas att den uppskattades.

1 kommentar:

Prizillas pastiller sa...

Snygg! Och den har du förstås gjort för hand. Just nu är det bara lite handstickning för min del eftersom maskinerna är nerpackade, men jag har nog aldrig haft så svåra abstinensbesvär som nu. Och så följer man den där stickgruppen på facebook och får ännu värre abstinens. Jag får låta mitt handstickande bli nån form av antabus... kram!