fredag, november 08, 2013

Garntillskott

 
 
 
För en tid sedan tipsade jag om en garnfirma i Litauen, som numera heter LitYarn, och har garn till väldigt bra pris. Nu har jag kommit till skott och beställt därifrån, jag bestämde mig för att köpa 18 hg, det gav en hyfsad fraktkostnad. 18 hg är ju en hel del tänkte jag, då kan jag välja och vraka och blanda hejvilt. Så jag satte igång och klicka, en del härvor är redan "inbokade" och skall gå till byteskompisar i diverse byten jag anmält mig till. Sedan behöver jag några ofärgade som jag har kuliga planer för, och så några av den fina röda för att komplettera det nystan som jag har sedan tidigare, så jag kan göra ett större projekt......och vips var jag uppe i 18 hg. Jag hade ju inte ens kommit till alla mina planer om flerfärgade vantar......
Ullgarnet känns väldigt mysigt men inte supermjukt, fast jag gillar ju den typen av ullgarn. Däremot var inte alla färgnyanser riktigt som jag förväntat mig, men jag kanske behöver justera min skärm.
Lingarnet är väldigt tunt och känns ungefär som det 16/2 vävgarn som jag annars brukar använda, det skall dock bli present, så det får jag inte testa.
 
Firman var otroligt snabb på att leverera, jag beställde på en onsdag och påföljande måndag var paketet framme. Jag är supernöjd, nu gäller det bara att börja sticka.
 
 
ETA: Jag ser nu att dom höjt fraktpriserna med några euro, Jag måste ha beställt i sista sekunden med gamla fraktpriser....ibland har man tur :-)

2 kommentarer:

Prizillas pastiller sa...

Hallåjson vännen, lång tajm blev det!
Jag har också ganska nyligen beställt därifrån och är verkligen helnöjd. Yllegarnet är ljuvligt efter tvätt och mjukmedel, också bra till tovning. Lingarnet har jag inte hunnit testa men de som har säger att det är jättebra. Marie tror jag...
Ha de gott så hörs vi!

amaliai sa...

Hej!
Även jag har köpt garn från samma ställe och är mycket nöjd med både service och kvalitet! Av lingarnet har jag maskinstickat jätte fina tunikor!