torsdag, december 26, 2013

Se vad jag varit snäll i år.....



Jag är ju barnsligt förtjust i paket, så därför deltar jag ofta i byten där man skickar paket till varandra. Nu inför julen har jag deltagit i fyra julbyten på Ravelry. Överst är ett paket från Ulrike i Tyskland, med en massa gott och mys inför julhelgen. Med i paketet fanns även en Gewürzkuche och Lebkuchen som är tyska julkakor (och choklad till barnen). Sedan kommer ett paket från Ingrid i Umeå med västerbottenstema. Ett av Ingrids vantkit, med mönstret västerbottensdräll, hemfärgad lokal ull och handledsvärmare med "hemodlad" angora . De två nedersta bilderna är paket som jag fått från Marie i Luleå. Ett norrbotteninspirerat paket med bland annat ett lokalt garn från Avan. Härliga sockor i Novitas 7-bröder. Det är fler än jag som åker över till Torneå och handlar Novitas garner vid besök i Haparanda.
Och förhoppningsvis är ytterligare ett paket på väg, som förhoppningsvis (peppar, peppar) kommer fram snart och blir en nyårspresent, en secret santa swap. Eftersom den är försenad så misstänker jag att den kommer från ett land långt bort, troligen USA, men det är ju hemligt så vi får se.
Men håll med om att jag varit snäll i år.

Inga kommentarer: