torsdag, februari 06, 2014

Allmänt surtantssurr


Hoho,jaja vad tiden går. Idag tänkte jag göra en allmän uppdatering av Surtantens senaste veckor.
Jag har problem med att ladda upp bilder på bloggen om jag använder den vanliga Exploroer läsaren, istället får jag hoppa över till GoogleChrome för att ladda upp bilderna. I denna manöver googlade jag "surtanten" för att hitta min blogg, och såg då att jag inte längre var ensam Surtant på nätet, men den andra "tanten" ägnar sig åt syrade grönsaker.
Men nu till saken, vad har hänt de senaste veckorna..Jo jag har deltagit i ett byte igen och fick ett härligt paket från Sanna i Skåne. Ni kan kanske ana att temat var GLITTER. Bland annat ett bomull/glitter garn och ett härligt garn i silke och merino med pärlor.






Jag har börjat på en ny handstickad sjal, i en Mystery KAL på Ravelry, på temat The Hobbit, The Desolation of Smaug. Första ledtråden är stickad, det Ensamma berget men stora porten. Nästa ledtråd kommer på lördag. Garnet jag använder har jag fått av KnitterMarie en gång för länge sedan, det är helt underbart härligt och jag har sparat det länge för att hitta det "perfekta" mönstret och tillfället.

Jag har spunnit lite härlig ull som jag fick före jul i ett byte.


Jag har stickat färdigt en sjal i handspunnet garn. Det ojämna handspunna garnet blev ganska effektfullt i denna enkla sjal, men det är definitivt inte mina färger så den måste nog komma till ett nytt hem med tiden.


I morgon börjar OS, jag gillar verkligen att titta på vintersport. Men jag tillhör de få och obetydliga procenten av befolkningen som inte har betalkanaler, så det blir inget OS tittande för mig. Men skall jag vara helt uppriktigt så är jag inte särskilt ledsen för detta, med allt som händer runt OS där det bara är pengarna som styr, och allt som händer i Ryssland som man sett på TV de senaste dagarna, så känns det ganska skönt att hålla sig borta från detta. Jag skall istället i godan ro se en bra film och spinna en vacker fläta och sticka något av ett garn som jag fått från Australien, jag tycker det passar bra just nu.

 

4 kommentarer:

MarieE sa...

The Hobbit...måste kolla upp det. Jag har också ett speciellt garn som bara väntar på att bli stickat :)
Så produktiv du är! har du också blivit sjalnörd? Senaste sjalen gjorde jag på min Passap.

Surtanten sa...

Sjalnörd av stora mått :-). Man kan ju inte få för många sjalar, det har vi ju kommit fram till tidigare.
Mönstret finns här
http://www.ravelry.com/patterns/library/the-desolation-of-smaug

Prizillas pastiller sa...

...ja det verkar ju inte som att du varit direkt overksam under frånvaron på bloggen:)) Vackra grejer som vanligt. Det där garnet med pärlor lät intressant. Men det är förstås ingenting för en maskinnörd som jag, finns säkert bättre sätt att få maskinen i otakt:)) Sjalarna du gör är verkligen kanonfina!

Surtanten sa...

Tack Prizilla :-), Nej det garnet är inget för stickmaskinen, där får man allt trä pärlorna för hand.