onsdag, april 09, 2014

The Desolation of Smaug






Då är den alltså klar, min Desolation of Smaug sjal, som jag berättade om i februari. Garnet har jag fått av KnitterMarie för länge sedan (tack Marie), och det visade ju sig vara perfekt för denna sjal. Motiven man kan se i sjalen, är uppifrån och ner: Ensamma berget med rinnande floden. Smaug med huvud och vingar, eld och rök från Sjöstad, drakens fjäll, den svarta pilen som dödar Smaug, och avslutningsvis drakvingar.

För övrigt så funderar jag lite över framtiden för denna blogg. Det  känns lite som om bloggar är överspelade. Själv håller jag mest till på Ravelry, och många andra hållet till på Facebook. Men vi får se, jag lägger inte ner den denna vecka i alla fall.


3 kommentarer:

MarieE sa...

Åh, så tjusig den blev! Vilket fint arbete du gjort, verkligen roligt att se den klar.
Blogg, ja....har själv tänkt samma sak eftersom jag inte har tid att uppdatera så ofta. Nu skriver ju inte jag många rader så jag gillar Pinterest. Ravelry och FB kollar jag varje dag, lite snabbt i alla fall.
Ha en solig fin dag!

Bibbi sa...

Jag älskar att titta på era bloggar och jag kan sitta och scrolla flera år tillbaka, så jag hoppas verkligen inte att ni tar bort era bloggar, även om ni beslutar er för att inte skriva något mer. Ni har varit fantastiskt duktiga, men jag förstår om det blir idétorka till sist.

Surtanten sa...

Tack Marie :-)
Och tack Bibbi, det är kul att du gillar bloggen. Tyvärr kommer jag nog, OM jag beslutar mig för att lägga ner bloggen, att ta bort den. Jag vill inte att den skall ligga och skvalpa i cyberrymden och att jag kanske förlorar kontrollen över den. Just därför gäller det att tänka efter ordentligt, innan man gör något.